neděle 23. března 2014

Deník datového žurnalisty – vytváření titulku

Víte, že půl litru Coca Coly nebo džusu vás stojí přes hodinu chůze?

Takto zněl můj původní titulek k článku o sladkých nápojích na datovou žurnalistiku. Nakonec jsem ho změnila. Začátek „Víte, že...“ totiž zněl jak z encyklopedie otázek a odpovědí, spojení „půl litru“ také není pro titulek to pravé a doba chůze nikoho moc zajímat nebude. Předělaný titulek zní:

Běháte půl hodiny denně? Spálíte tím jen džus nebo Coca Colu, kterou jste si dali k obědu.

Přiznávám, že tento titulek je poněkud bulvárnější, ale na druhou stranu zaujme více než ten původní. Vlastně jsem si díky tomu uvědomila, že se na těchto hodinách dostáváme na opačnou stranu – na stranu žurnalistů, a stáváme se tedy těmi, které jsme během prvního semestru tak kritizovali.
Zároveň jsem si všimla, že můj postup při sestavování nadpisu také nebyl příliš důsledný a některá fakta jsem záměrně vyzdvihovala, aby lépe vyzněla. Tak například množství vypité Coca Coly uvádím na 0,5l, i když pravděpodobně v restauraci dostanete pouze 3 dl. Avšak u tří decilitrů tohoto nápoje vychází délka běhu na necelou čtvrt hodinu. A čtvrt hodina už vlastně není až tak dlouhá doba.

Žádné komentáře:

Okomentovat