neděle 23. března 2014

Deník datového žurnalisty – vizualizace dat

Po důkladném rozebrání mého původního záměru vytvořit sloupcový graf s časem, za který spálím daný druh nápoje, jsem dostala návrh na vylepšení. V grafu by byly zahrnuty kromě běhu i další druhy aktivit jako tanec, jízda na kole atd.
Následně jsem tedy chtěla graf přepracovat, ale narazila jsem na technické potíže. Do tabulky jsem si sice pěkně přehledně všechna data uspořádala, ale když jsem z nich chtěla vytvořit graf, který jsem měla v plánu, základní grafový editor v LibreOffice mi nestačil a podobně to dopadlo i s online nástroji jako je infogr.am.
Podruhé jsem tedy vzala doslova radu, že pro datového žurnalistu je nejdůležitější zápisník a propiska (či tužka a papír), a graf jsem si ručně narýsovala.
Na ose x jsou jednotlivé druhy nápojů seřazené podle kalorické hodnoty – nejvíce má Pfanner, nejméně Ondrášovka. Nápoje s téměř žádnou kalorickou hodnotou (nápoje light) jsem do grafu nezahrnovala. Na osu y jsem vyznačila čas (v hodinách) nutný ke spálení daného nápoje. V jednotlivých přímkách je pak časový údaj o tom, za jak dlouhou dobu daný nápoj spálím při určitém typu aktivity. 


čas, který musíte vynaložit u různých druhů aktivit pro spálení kalorické hodnoty sladkých nápojů
 

Žádné komentáře:

Okomentovat