U analýzy tištěných novin jsme
zůstali i další týden, avšak tentokrát jsme k výzkumu zaujali
spíše matematický postoj a použili pravítko. Zjišťovali jsme,
kolik procent z celkové plochy novin tvoří reklamy a kolik procent
zabírají původní zprávy. Vše stačilo jen sečíst a uspořádat,
aby vznikla přehledná tabulka.
S nejlepším poměrem ceny, množstvím
reklamy a původnosti zpráv skončil na prvním místě Blesk, v
němž se přesto vyskytuje velké množství reklamy.
Pokud vás bulvární tisk nezajímá,
můžete si připlatit o několik korun více a kupovat si Deník. U
něj se však můžete setkat s problémem, že ho téměř nikde
neseženete, neboť je distribuován ve velice malém množství.
Navíc obsahuje největší množství reklamy. Na stejném místě
se umístili Lidové noviny. V nich je sice nejméně reklamy, ale
zato velké množství zpráv převzatých z ČTK.
Na další pozici se umístilo Právo
opět s velkým množstvím zpráv převzatých z ČTK. Zbývá Mladá
Fronta Dnes, která je jednou z tiskovin s nejmenším počtem zpráv
z ČTK, a Hospodářské noviny, které však mohou někoho odradit
svou vyšší cenou.
Žádné komentáře:
Okomentovat