sobota 30. listopadu 2013

Jak si vybrat ty správné noviny?

U analýzy tištěných novin jsme zůstali i další týden, avšak tentokrát jsme k výzkumu zaujali spíše matematický postoj a použili pravítko. Zjišťovali jsme, kolik procent z celkové plochy novin tvoří reklamy a kolik procent zabírají původní zprávy. Vše stačilo jen sečíst a uspořádat, aby vznikla přehledná tabulka.
S nejlepším poměrem ceny, množstvím reklamy a původnosti zpráv skončil na prvním místě Blesk, v němž se přesto vyskytuje velké množství reklamy.
Pokud vás bulvární tisk nezajímá, můžete si připlatit o několik korun více a kupovat si Deník. U něj se však můžete setkat s problémem, že ho téměř nikde neseženete, neboť je distribuován ve velice malém množství. Navíc obsahuje největší množství reklamy. Na stejném místě se umístili Lidové noviny. V nich je sice nejméně reklamy, ale zato velké množství zpráv převzatých z ČTK.
Na další pozici se umístilo Právo opět s velkým množstvím zpráv převzatých z ČTK. Zbývá Mladá Fronta Dnes, která je jednou z tiskovin s nejmenším počtem zpráv z ČTK, a Hospodářské noviny, které však mohou někoho odradit svou vyšší cenou.

Žádné komentáře:

Okomentovat