neděle 31. srpna 2014

Datový žurnalismus

Nastal konec semestru, a když jsem se zpětně poohlídla po naší práci, uvědomila jsem si, kolik úsilí za datovým žurnalismem stojí.
Aby datový žurnalista vůbec mohl pracovat, musí si sehnat data. To je asi jeden z nejtěžších kroků, neboť kvalitní, aktuální, veřejně přístupná a o něčem vypovídající data se shánějí těžko.
V lepším případě pak může se získanými daty hned pracovat, ale ve většině případů je potřeba data vyfiltrovat a dočistit.
Pak již zbývá pouze vytvoření vizualizace nebo grafu. Avšak v mém případě jsem měla určitý záměr, ale narazila jsem na to, že daný program nezvládl udělat všechno to, co jsem potřebovala a tak, jak jsem to potřebovala. Musela jsem tedy dělat kompromisy a smířit se s tím, co program dovedl.
Náš poslední projekt se bude zabývat trademarky. Chceme udělat něco podobného tomuto:

zdroj obrázku: http://www.united-academics.org/magazine/homefeat/data-visualization-the-illusion-of-choice/


Coming soon…

Žádné komentáře:

Okomentovat